Dlaczego mikrosyty nie zawsze są idealne dla SEO

mikrosyty
Katalog

Dlaczego mikrosyty nie zawsze są idealne dla SEO

Mikrositeści mają swoje zastosowania, ale kolista Janet Driscoll Miller twierdzi, że mogą często tworzyć niepotrzebne bóle głowy dla specjalistów zajmujących się wyszukiwarkami.

Kwestia, czy wykorzystać mikrosyty jest interesującym tematem dyskusji na temat SEO.

Z jednej strony mikrosyty pozwalają organizacjom na segregowanie informacji i skoncentrowanie miejsca na jednym temacie. Na przykład organizacja lub stowarzyszenie, które organizuje konferencje, ma oddzielną witrynę internetową poświęconą rejestracji i informacjom poza główną witryną organizacji (tak jak wyszukiwarka Land z witryną konferencji SMX). Lub, jeśli masz kilka sprzedawców samochodów, możesz chcieć lub potrzebować osobnej strony internetowej dla każdego miejsca dealerskiego.

Zdecydowanie czasami, gdy oddzielne witryny mają sens z punktu widzenia marki. Ale istnieje kilka powodów, dla których warto rozważyć rozróżnienie swojej witryny na wiele witryn. Oto niektóre potencjalne problemy z SEO, które mogą wynikać z wdrożenia mikrosytów.

Linki przychodzące

 

Od czasu pierwotnego patentu algorytmu Google linki przychodzące były ważnym czynnikiem rankingowym. W jaki sposób mogą one mieć wpływ na mikrosyty?

Wyobraź sobie, że masz restaurację i ma kilka miejsc. Na przykład w Warszawie mamy lokalną restaurację Perfect Food z czterema lokalizacjami. Każda restauracja ma takie same menu. Czy potrzebujesz oddzielnej strony internetowej dla każdej lokalizacji, takiej jak stacja Perfect Food Central i Perfect Food Downtown?

W takich sytuacjach doradzam klientom, aby nie używali odrębnych stron internetowych, jeśli to możliwe, ponieważ mogą one rozdzielać i rozcieńczyć wartość łącza przychodzącego. Podobnie jak ilość i jakość linków do poszczególnych stron jest ważna, ogólna ilość i jakość powiązań z domeną jest również ważna.

Jeśli strony są oddzielone, działają one jako dwie oddzielne witryny, zasadniczo konkurujące ze sobą w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli są w jednej witrynie, pracują razem w wynikach wyszukiwania Google.

Jedna witryna zawiera więcej linków przychodzących wskazywanych na jedną domenę, w przeciwieństwie do dzielenia tych linków na wiele domen. W tym scenariuszu ostatecznie jedna witryna działa lepiej dla SEO.

Władza lokalna

Trudno jest naprawdę wiedzieć, jaki jest postrzegany przez Google autorytet witryny na dany temat. Ale to, co wiemy, polega na tym, że Google ocenia i poszukuje treści wzdłuż tej samej żyły w ramach określania władzy.

Na przykład, jeśli mam bloga i pisać prawie wyłącznie o kotach, ale pewnego dnia mam przypadkowy wpis o podróży do Paryża, można przypuścić, że Google prawdopodobnie zobaczyłby moją witrynę internetową jako autorytet poświęcony kotom zanim rozważałaby moją witrynę władzę w Paryżu.

W tym przypadku zawartość paryska i zawartość kota są bardzo różne – nawet nie są ze sobą spokrewnione. Widzowie mogą być nawet inni. Jeśli więc zamierzałem dodać więcej treści z Paryża, warto mieć dwa różne blogi: jeden z nich to blog z podróży o Paryżu i osobny dotyczący koców. Każdy może stać się własnym autorytetem na swój temat.

Ale co, jeśli temat jest ściśle związany? Na przykład powiedzmy, że mam blog zawierający posty dotyczące żywienia kotów i odżywiania psów. Witrynę można uznać za autorytatywną dla Google jako źródło ogólnego żywienia domowych, ponieważ są to podobne tematy. W takim przypadku nie zalecam podziału witryny na dwie osobne witryny, ponieważ kategorie / tematy są ze sobą powiązane i prawdopodobnie mogą stanowić autorytet w opinii Google.

Nadal nie myśl, że tylko jedna strona ma dwa różne tematy, nie może być autorytetem na każdym z nich. Strona nie musi być autorytetem tylko w jednym temacie. Zanim zdecydujesz się podzielić witrynę na wiele witryn, rozważyć ogólny wpływ zarówno organu lokacji, jak i przyszłych celów. Jeśli próbujesz pokazać Google, że Twoja witryna powinna być autorytetem w nowym miejscu lub nowym temacie, musisz zbudować ten organ z upływem czasu.

Zduplikowana treść

 

Powiedzmy, że Twoja organizacja posiada kilka biur dentystycznych, każdy z własną witryną internetową. Jedna z witryn biurowych publikuje blog na temat wskazówek na temat dobrego zdrowia stomatologicznego i chcesz udostępnić ten post na blogach innych biuletynów. Wspaniały! Niestety, łatwo jest przypadkowo tworzyć duplikaty w ten sposób, szczególnie jeśli webmasterzy tych witryn biurowych nie koordynują dobrze.

Jeśli zdecydujesz się korzystać z wielu witryn, staraj się posługiwać tagiem kanonicznym podczas dzielenia się zawartością między Twoimi witrynami internetowymi, aby zapewnić, że twórca treści otrzyma pełny kredyt SEO i że inne witryny nie przypadkowo tworzą zduplikowaną treść.

Śledzenie Analytics

Choć technicznie można śledzić ruch w wielu domenach, jest to mniej niż idealny i może być skomplikowane w Google Analytics. Mam klienta z rocznymi wydarzeniami charytatywnymi, a każde wydarzenie jest prowadzone na własnej stronie zdarzenia, a nie na stronie głównej organizacji charytatywnej. Inny klient jest związany 10 slotów z darmowymi spinami i zamiast używać jednego miejsca, takiego jak inteligentny facet z podanego linku, używał 10 różnych miejsc dla każdego gniazda. Mikrowie. Ten ledwie dostał ruch.

Gdy odwiedzający odwiedzili główną witrynę charytatywną w mikrositecie z wydarzeniami, dane źródłowe dla tego gościa stały się „odesłaniem”, a nie źródłem, które przynosiło gościom na początek strony charytatywnej, na przykład Google.

Ten scenariusz prowadzi do dużej utraty informacji, gdy użytkownik przemieszcza się z jednego miejsca do drugiego. Według Google Analytics, tak jakby ten użytkownik przemieścił się z całej firmy / witryny internetowej do innej, a informacje dla tego użytkownika nie są dostępne w nowej witrynie.

Konserwacja

Jak powiedział niedawno analityk Google Webmaster, John Mueller i jako ekspert w dziedzinie SEO, Jennifer Slegg stwierdziła, że ​​obsługa techniczna może stanowić poważny problem, jeśli masz wiele mniejszych stron internetowych. Jeśli masz dwie różne witryny, oznacza to, że istnieją dwa różne mapy witryny XML. Oznacza to, że dwie oddzielne witryny są przyjazne dla urządzeń mobilnych i zoptymalizowane pod kątem szybkości ładowania strony. Posiadanie dwóch oddzielnych witryn może oznaczać wiele dodatkowych czynności, które można uniknąć tylko w jednej witrynie.

Mając wiele stron internetowych wprowadza również większe możliwości błędów. Załóżmy na przykład, że chcesz dodać Menedżera tagów Google (GTM) do każdej z witryn. Po pierwsze, musisz utworzyć osobne konta GTM, a następnie utworzyć określone kontenery dla każdej witryny. Następnie we wszystkich witrynach należy umieścić poprawny kod GTM we właściwej lokalizacji. Im więcej masz witryn, tym bardziej prawdopodobne jest, że przypadkowo wprowadzisz błąd.

W sumie najprawdopodobniej najlepiej uniknąć oddzielnych domen w domenie dla SEO. Jeśli treść jest rzeczywiście osobnym podmiotem, warto rozważyć poddomeny, a nie mikrosyty w osobnych domenach, które przechowują treść w tej samej domenie, ale zapewniają pewien poziom separacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *